Woningborg Kwaliteitsborging Instrument (WKI)

Het Woningborg Kwaliteitsborging Instrument (WKI) is een totaaloplossing waarmee aangesloten bouwondernemingen plannen, kwaliteit borgen en registraties doen. Het WKI gaat uit van risicogestuurd toezicht middels een steekproef, met een dekking van minimaal alle typen bouwwerken in het project. Je plant zelf de toezichtmomenten aan de hand van jouw eigen planning. Dankzij deze praktijkgerichte werkwijze vinden toetsing en toezicht plaats op de momenten dat herstel nog mogelijk is. Zo zorgen we ervoor dat jouw project nooit stil komt te liggen. Met het WKI deel je makkelijk en snel alle relevante zaken op het gebied van kwaliteitsborging en houd je meer tijd en focus over voor de begeleiding van het bouwproces.

Hero afbeelding Istock 1126458618

Goed om te weten: het WKI is initieel ontwikkelt door Woningborg op basis van haar jarenlange praktijkervaring. Het instrument is ondertussen ondergebracht bij bij Stichting Instrument Aanbieder WKI (SIAW).

VASTE LAGE KOSTEN PER PROJECT

Omdat je een aantal zaken met behulp van onze systematiek zelf kunt vastleggen, blijven de kosten beperkt. Voordat we met elkaar aan de slag gaan geven we een projectprijs af waarna er geen verborgen kosten zijn.​ Daarbij hoef je als klant van WTT geen aparte licentie voor het WKI af te sluiten. Verder bestaat de mogelijkheid om meerdere criteriasets te hanteren. Naast het bindende Bouwbesluit (de ondergrens) kunnen ook de criteria goed en deugdelijk (aanvullende criteria) en klantcriteria (klantspecifieke wensen) aan de opdracht worden toegevoegd. Hiermee voorkom je dubbel werk en onnodig hoge kosten voor toetsing en toezicht. 

 

alt=""

Aan de slag met WKI

WTT start met het toetsen van de door jou aangeleverde stukken. Daarna controleren we of het ontwerp matcht met de voorschriften uit het Bouwbesluit en de criteria die jij en de klant belangrijk vinden. Vervolgens stellen we een borgingsplan op waarin wordt vastgelegd welke punten tijdens de bouw gecheckt worden en in welke referentiewoningen dat gebeurt. Jij gaat vervolgens aan de slag met het vastleggen van de data van deze controles zodat ze perfect in jouw bouwplanning passen. Tijdens de bouw zijn de bouwkundig inspecteur van WTT en jij als opdrachtgever ieder verantwoordelijk voor de vastlegging van de helft van de controlepunten. De registraties die jij in het systeem vastlegt, worden binnen één werkdag gecontroleerd. Mocht een onderdeel niet voldoen, dan kun je dit direct herstellen en faalkosten voorkomen. Natuurlijk geven we ook een seintje wanneer je een controlepunt niet volgens planning aanlevert. Tijdens de toezichtfase heb jij 24/7 toegang tot de rapportages. De eindrapportage bevat informatie over alle controlepunten. Je kunt dus rekenen op een compleet, transparant en reproduceerbaar rapport.

 

DE JUISTE SOFTWARE

WTT maakt voor de planning van registratie- en bijwoonmomenten gebruik van KYP Project. Voor toetsing en toezicht zetten we de CHEPP-software van Go2Sure in. Werk je met STA, HomeDNA, Ed Controls of JPDS Huisinfo? Dan kun je deze software gewoon blijven gebruiken. Werk je met een ander systeem en ben je benieuwd of een koppeling nodig is? 

Neem contact op

WKI Helpdesk

Tijdens het gebruik van het WKI kan het altijd gebeuren dat je tegen vragen en / of bugs aanloopt. Om je zo goed en efficiënt mogelijk van dienst te zijn, is er een technische WKI-helpdesk ingericht. Via deze helpdesk kun je vragen stellen over het gebruik van het WKI en ook bugs melden wanneer die zich voordoen.

 

DIRECT NAAR DE TECHNISCHE WKI HELPDESK

 

Inhoudelijke vragen over kwaliteitsborging kunt u stellen via wtt@woningborggroep.nl of via jouw contactpersoon. 

 

TOEGANG TOT DE WKI HELPDESK

Deze speciale WKI helpdesk kan op twee manieren worden benaderd: via het ticketsysteem of telefonisch.

Voor het ticketsysteem ontvangen WKI gebruikers  eerst een uitnodiging om het account te activeren. Let op: de afzender van deze mail is JIRA en niet Woningborg. Heb je geen mail ontvangen om je account te activeren? Neem dan telefonisch contact op.  

Mocht je een melding liever telefonisch doen, kan dat op werkdagen van 7:00 - 17:30 uur, via telefoonnummer 085-0161520

Wanneer vragen/bugs zijn aangemeld word je hierover op de hoogte worden gehouden via het ticketsysteem. Per mail ontvang je hierover een update.

Helpdesk